Oszczędzanie

Anarchiści, reformatorzy, fundamentaliści – jakim typem konsumenta jesteś?

Czy chodzenie po sklepach jest dla Ciebie rozrywką? Jesteś łowcą promocji czy – wręcz przeciwnie – uodporniłeś się na triki supermarketów i panujesz nad tym, co wkładasz do koszyka? Jeśli nie potrafisz odmówić sobie przyjemności kupowania i często wychodzisz z nadprogramową torba zakupów – nie martw się! Podobno wszystkiemu winna … psychologia. Według autorów artykułu „Tajemnice supermarketów, czyli jak robimy zakupy” nasze społeczeństwo można podzielić na trzy grupy konsumentów:

Grupa 1: ANARCHIŚCI


Do tej grupy należy Anna z Gorzowa Wielkopolskiego. NIGDY nie zabiera ze sobą listy zakupów, bo bardzo dobrze zna potrzeby swojego domu. Pamięta, czego brakuje w lodówce, wie,  kiedy należy uzupełnić braki w artykułach chemicznych, dba również o to, aby w domu niczego nie zabrakło i kupuje „na zapas”. Uwielbia zakupy – w pobliskim supermarkecie jest co drugi dzień. Łatwo przekonać ją do zakupu produktów reklamowanych jako „PROMOCJA DNIA” czy „NASZ CENOWY HIT”. Stanowi smaczny kąsek dla supermarketów, gdyż jej koszyk często pełen jest dodatkowych i nieprzewidzianych artykułów z których kupna nie zdaje sobie sprawy. Często po powrocie do domu ogląda paragon i zastanawia się, dlaczego zapłaciła TAK DUŻO… I równie często okazuje się, że o czymś jednak zapomniała.

Grupa 2: REFORMATORZY

Jarek z Zakopanego. Do sklepu zawsze przychodzi z listą zakupów, na której rzetelnie odnotowuje każdy produkt, którego brakuje w domu. Zakupy najczęściej robi w weekendy, w hipermarkecie nieopodal swojego miejsca zamieszkania. Ponieważ Jarek dużo pracuje w tygodniu, wyjście na zakupy w weekend traktuje jako przyjemność i rozrywkę. Podczas zakupów wynagradza sobie trudy tygodnia kupnem dodatkowych artykułów spoza listy. W rezultacie, obok zaplanowanych artykułów, w koszyku ląduje także wiele innych, niepotrzebnych produktów, a rachunek jest dużo wyższy, niż Jarek mógł się spodziewać.

Grupa 3: FUNDAMENTALIŚCI

To nasza ulubiona grupa konsumentów. Przykładowo – nasza koleżanka z zespołu Agata. Przed wyjściem z domu zawsze tworzy listę potrzebnych produktów i sumiennie trzyma się jej podczas wizyty w sklepie. Planowanie zakupów (z pomocą serwisu AlleCeny.pl lub bez) stało się dla niej przyjemnością, gdyż nie tylko pozwoliło jej zapanować nad chaosem w domu, a również umożliwiło zaoszczędzenie pieniędzy. Dzięki… świstkowi papieru Agata stała się konsumentem trudnym do zmanipulowania i bardzo odpornym na wszelkie obniżki oraz promocje.

A Ty jakim typem konsumenta jesteś?

Podział konsumentów zaczerpnięty z artykułu „Tajemnice supermarketów, czyli jak robimy zakupy” Gazety Wyborczej. KLIKNIJ Chcesz poczytać więcej – poniżej link.

 

Copyright © 2010-2017 Alleceny. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl